суббота, 10 мая 2014 г.

კლასის
                                         საორგანიზაციო  საკითხები 
1. კლასის კონტიგენტის დაზუსტებასასკოლო დოკუმენტაციის  წარმოება
2. სახელმძღვანელოებისა და სასწავლო ნივთების პრობლემის საკითხის 
 მოგვარება
4. გაკვეთილების ცხრილის დადგენა,  დაზუსტება
6. სკოლის შინაგანაწესის გაცნობა მოსწავლეებისათვის და თვალყურის 
დევნება მის შესარულებაზე
8. ინფორმაციების მოკრება მოსწავლეთა სკოლისგარეშე წრეებში 
 ჩაბმულობასთან დაკავშირებით
9. საყოფაცხოვრებო პირობების შესწავლა
10. თვალყურის დევნება აკადემიურ მოსწრებაზექცევებზე
გაცდენადაგვიანებებზე
11. თითოეული მოსწავლის საჭიროებების დადგენის მიზნით საგნის მასწავლებლებთანშეხვედრების მოწყობა 
12. დაკვირვება მოსწავლეთა ინტერესებზემიდრეკილებებზე 
(საჭიროებისამებრ  გათვალისწინება). 
13. მუშაობა ძნელადაღსაზრდელებთან (ჯგუფურადინდივიდუალურად
ბინაზე მისვლამშობლის გამოძახება). 
14. თანამშრომლობა მშობლებთანფსიქოლოგთანსაგნების 
მასწავლებლებთან და სხვა
15. მუშაობა მშობლებთან წლის მანძილზე
16.მოსწავლეთა აკადემიური მოსწრების გაცნობის მიზნით მშობლებთან  ინდივიდუალურიშეხვედრების მოწყობა

ირვეჩემი  მუშაობის პრინციპები 
  •  მოსწავლეებში ნიჭისა და ძლიერი მხარეების აღმოჩენა;
  •  პასუხისმგებლობის და ვალდებულებების განვითარება;
  •  ჩართულობა საკლასო ცხოვრებაში (ზეიმების, ლაშქრობების,ექსკურსიების მოწყობა);
  •  მოსწავლეებთან თანამშრომლობითი ურთიერთობა;
  •  მშობლების ჩართულობა სკოლის ცხოვრებაში;
ბა მოსწავლეთა ინტერესებზემიდრეკილებებზე 
(საჭიროებისამებრ  გათვალისწინება). 
13. მუშაობა ძნელადაღსაზრდელებთან (ჯგუფურადინდივიდუალურად
ბინაზე მისვლამშობლის გამოძახება). 
14. თანამშრომლობა მშობლებთანფსიქოლოგთანსაგნების 
მასწავლებლებთან და სხვა
15. მუშაობა მშობლებთან წლის მანძილზერიშეხვედრების მოწყობა
16.მოსწავლეთა აკადემიური მოსწრების გაცნობის მიზნით მშობლებთან  ინდივიდუალუ















პედაგოგის ინდივიდუალური პროფესიული განვითარების გეგმა

1.ინტეგრირებული გაკვეთილი  (დაგეგმვა და თვითშეფასება)-
2.სასწავლო პროექტი-II სემესტრი
3.ინტერნეტში მოსწავლეებისა და კოლეგებისათვის ბლოგის და სხვა ელექტრონული  საშუალებებით დამხმარე რესურსების განთავსება-
4.კლასის დამრიგებლის სააღმზრდელო სტრატეგია-მთელი წლის განმავლობაში
5. ა)დამხმარე საშუალებებისა და რესურსების შექმნა
   ბ)ადამიანური რესურსების მოძიება და გამოყენება
6.მოსწავლეთა პროგრესი სწავლაში-მთელი წლის განმავლობაში
მოსწავლეთა მიღწევები ოლიმპიადებზე, კოფერენციებსა და კონკურსებში-მთელი წლის განმავლობაში
7.პროფესიული განვითარების ტრენინგებში მონაწილეობა-მთელი წლის განმავლობაში

8.კათედრაზე პრეზენტაციის მოწყობა, საგანმანათლებლო თემის წარმოდგენა-






გაკვეთილის გეგმის  ნიმუში 

გაკვეთილის თემა

საგანი/ინტეგრირებული საგნები
მასწავლებლის/მასწავლებლების სახელი გვარი

სწავლების საფეხური / კლასი

მოსწავლეთა პროფილი
მიუთითოს მოსწავლეთა რაოდენობა კლასში და სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლეების საჭიროებები (ასეთის არსებობის შემთხვევაში)
აქტუალობა
რით არის ეს გაკვეთილი აქტუალური, როგორ შეუწყობს მოსწავლეებს ხელს ცოდნისა და უნარ-ჩვევების დაუფლებაში, არსებულ ცოდნასა და ახლადშეძენილ ცოდნას შორის კავშირების დამყარებაში და სხვ.
სასწავლო მიზნები და მოსალოდნელი შედეგები
რა კონკრეტულ ცოდნას დაეუფლებიან მოსწავლეები, რა უნარებს გამოიმუშავებენ, რა დამოკიდებულებები ჩამოუყალიბდებათ.
ეროვნული სასწავლო გეგმის რომელ შედეგებზე გავლენ.

მოსწავლეთა წინარე ცოდნა
რას უნდა ფლობდეს მოსწავლე, რომ ახლად გადაცემული მასალის ათვისება გაუადვილდეს.
გაკვეთილის მსვლელობა/საკლასო მენეჯმენტი
რა აქტივობებს განახორციელებს მასწავლებელი დასახული მიზნის მისაღწევად, როგორ მოახერხებს მოსწავლეთა ინტერესის გაღვივებას, წინარე ცოდნის გააქტიურებას, ცოდნის კონსტრუირებას, ახლადშეძენილი ცოდნის გამთლიანებას და შეჯამებას.
რა მეთოდებს გამოიყენებს აქტივობების განსახორციელებლად, რა დროს მოანდომებს თითოეულ მათგანს, როგორ მოახდენს კლასის ორგანიზებას.
შეფასება და თვითშეფასება
როგორ გაზომავს მასწავლებელი, გავიდა თუ არა შედეგზე, შეფასების რომელ ტიპსა და მეთოდს გამოიყენებს, რა კრიტერიუმებით მოახდენს შეფასებას.
სასწავლო რესურსები
ყველა ის რესურსი, რომელიც მასწავლებელს დაეხმარება ეფექტიანი გაკვეთილის ჩასატარებლად


  • სადამრიგებლო პრიგრამა

წლის დასაწყისში მოვიწვევ კრებას და გავაცნობ მოსწავლეებს და მშობლებს ქცევის კოდექსს, შინაგანაწესს და დავამოწმებინებ ხელის მოწერით. მოსწავლეებს მივცემ განმარტებას იმ მიზნით, რომ მათ ამ დოკუმენტში ჩადებული შინაარსი გაატარონ ცხოვრებაში.
ქცევის კოდექსის მიზანია დანერგოს მოსწავლის ქცევის ერთიანი წესები. ხელს უწყობს მოსწავლის მიარ საკუთარი ქცევის მართვას, მოსწავლეთა დისციპლინისა და უსაფრთხო სასწავლო გარემოს დამკვიდრებას
1.








მოსწავლეთა მორიგეობის დაწესება,დღის რეჟიმის გაცნობა და კლასის კუთხის გაკეთება
.მოსწავლეებთან ერთად დავაწესებ მორიგეობის სიას, გამოიკვრება გაკვეთილების ცხრილი. მოსწავლეები უზრუნველყოფენ ოთახის სანიტარულ-ჰიგიენური პირობების, სასკოლო ინვენტარის გაფრთხილებაზე.
ამით მოსწავლეები გაითავისებენ, რომ სკოლა მათი საკუთრებაა.
მოსწავლეთა დოკუმენტაციის მოწესრიგება და საკლასო ჟურნალის წარმოება
ვიზრუნებ მოსწავლეთა პირადი საქმეების სწორ წარმოებაზე. წარვმართავ ჩემს საქმიანობას ყოველდღიური თვალყურის დევნებით მოსწავლეთა დასწრებაზე, ამ მიზნით ვაწარმოებ გაცდენა-დაგვიანების ჟურნალს.უმიზეზო გაცდენა-დაგვიანებებზე მივიღებ ზომებს. კერძოდ, მოსწავლის არგამოცხადების შემთხვევაში გავარკვევ არგამოცხადების მიზეზს და დროულად ჩავაყენებ საქმის კურსში სკოლის დირექციას, თუ მოსწავლემ თვითნებურად გააცდინა, მაშინ მშობელს ან მეურვეს.
ამით ხელს შევუწყობ გაცდენების მინიმუმამდე დაყვანას.
მოვახდენ მოსწავლეთა მიღწევების შემოწმებას, ვუზრუნველყოფ მოსწავლეთა ყოველმხრივ შესწავლას, მათი მიდრეკილებების, მოთხოვნილებების და ინტერესების გამოვლენას. შევაგროვებ ინფორმაციას, დავაკვირდები მათ ქცევას, უნარებს და ცოდნას, გავაკეთებ ჩანაწერებს

სადამრიგებლო საათის ჩატარება
სადამრიგებლო საათს ჩავატარებ როგორც კლასში ასევე სკოლის გარეთ.შეხვედრებზე მოხდება მოსწავლეთათვის მნიშვნელოვანი და საინტერესო საკითხების განხილვა, სწავლისა თუ ურთიერთობებისას წამოჭრილი სირთულეების გაცნობა, გადაჭრის გზებზე ზრუნვა. თითოეული სადამრიგებლო საათის ბოლოს მოხდება მოსწავლისაგან უკუკავშირის მიღება: რა გაიგეს და ისწავლეს მოსწავლეებმა ამ შეხვედრაზე ახალი, რა იყო მათთვის განსაკუთრებით საინტერესო, რა მოეწონათ და რა არ მოეწონათ.
სადამრიგებლო საათი ხელს უწყობს მოსწავლეების პიროვნულ და სოციალურ განვითარებას. აყალიბებს ნდობისა და პატივისცემის ატმოსფეროს.
მშობლებთან ინდივიდუალური შეხვედრები.ხელს შევუწყობ თითოეული მშობლის სასწავლო პროცესში ჩართვას, მშობელთან ურთიერთობისას გამოვიყენებ კომუნიკაციის სხვადასხვა ხერხს:წერილობით, ვერბალურს.მშობელი სისტემატიურად ინფორმირებული იქნება არა მხოლოდ მოსწავლეთა უარყოფითი ქცევის ან დაბალი აკადემიური მოსწრების, არამედ მისი მიღწევების შესახებაც. გავაცნობ თუ რას ვგეგმავ წლის ან სემესტრის განმავლობაში, რა ცოდნას მიიღებს მოსწავლე, რა შედეგს უნდა მიაღწიიოს მან სასწავლო წლის ბოლოს.
ბ)მშობელთა კრებები
სემესტრში ორჯერ ან საჭიროების შემთხვევაში მოვიწვევ მშობელთა კრებას.გადავცემ საჭირო ინფორმაციას და მათგანაც მივიღებ.ღონისძიებების შესახებ შევატყობინებ, რომელსაც უახლოეს მომავალში ვგეგმავ და ვთხოვ, რომ მოსამზადებელ სამუშაობებში შეძლების დაგვარად ჩაერთონ. ვისაუბრებთ იმ სირთულეებზე, რომლებიც წამოიჭრება პროგრამის დაძლევისას და ერთად მოხდება დაძლევის გზის ძიება. კრების დასასრულს ვთხოვ ,რომ მომაწოდონ საკუთარი შთაბეჭდილებები სამუშაო შეხვედრის შესახებ.მაგ: რა მოეწონათ და რა არ მოეწონათ, რის გაუმჯობესებას ისურვებდნენ, რა რეკომენდაციების შემოთავაზება შეუძლიათ და ა.შ. მათი პასუხები დამეხმარება, რომ მეორე შეხვედრა უფრო წარმატებული და ორივე მხარისთვის საინტერესო იყოს.
ზეიმების მოწყობასი აქტიურად ჩაერთვებიან მოსწავლეები. ერთად მოვიძიებთ ინფორმაციებს, ლექსებს,გავანაწილებთ როლებს, ხელოვნების გაკვეთილებზე გააკეთებენ მოსაწვევ ბარათებს. მომზადდება სხვადასხვა ღონისძიებები ერთობლივად, მაგ.ექსკურსიაბი, ლაშქრობები. ამით მოსწავლეებს ჩამოუყალიბდებათ ესთეტიკური გემოვნება, ისწავლიან ექსკურსიის ორგანიზებას.საერთოდ ექსკურსიას დიდი შემეცნებითი და აღმზრდელობით  ფუნქცია აქვს, ისინი აღრმავებენ და აფართოებენ მოსწავლეთა ცოდნას და ხელს უწყობენ თეორიული ცოდნის პრაქტიკულთან შერწყმას.


1სადამრიგებლო  საათი---რას ნიშნავს იყო წარმატებული
მიზანი: მოსწავლეებმა იმსჯელონ  და  გამოხატონ საკუთარი აზრი -თუ  რას ნიშნავს მეოთხეკლასელისთვის იყოს წარმატებული,  ჩამოვუყალიბოთ წარმატებული მოსწავლეების მეცადინეობის ეფექტური უნარ-ჩვევები, მოსწავლეებს მივცეთ რეკომენდაციები.
აქტივობები:
  •  გონებრივი იერიში (  წარმატება და წარმატებული ადამიანი )
  • მასწავლებლის მინი-ლექცია 
  •  ჯგუფებში  მუშაობა (  წინასწარ მოიძიეს ინფორმაცია ყველაზე ცნობილ წარმატებულ ადამიანებზე, აწყობენ პრეზენტაციას.
  • რჩევები
  • დასახეთ კონკრეტული მიზნები
  • • იყავით კონცენტრირებული სასწავლო დროის განმავლობაში
  •  ნუ მოგერიდებათ სთხოვოთ მეგობრებს დახმარება 




Комментариев нет:

Отправить комментарий